فیلشاه روایتگر داستانی مبتنی بر قصهای شناخته شده «لشکرکشی ابرهه به مکه» است. آنچه این کار را شایستهی توجه کرده، ساخت داستانی مستقل برای این ...
از زوایای مختلفی می توان فیلم آخر یورگس لانتیموس را مشاهده کرد. این نوشته سعی ندارد همه آن چه در فیلم می گذرد را تحلیل کند یا از جنبه های روایی فیلم ص...
در زمانهای که بازار کمدی و ملودرام از هر نوعش همچنان در سینمای ایران حرف اول را میزنند و فارغ از کیفیت اثر و جدای قضاوت در خصوص پرداخت اینگونه آثار...
تمارض ساخته ی عَبِد آبِسْت تجربی ترین فیلمی است که تاکنون در گروه هنر و تجربه اکران شده.فیلمی که نقش مخاطب را در فرایند آفرینش یک اثر هنری جدی می گیر...
خانه(ائو) ساخته ی اصغر یوسفی نژاد از آن دست فیلم های درخشان معدودی است که در سینمای ایران مهجور واقع می شوند. فیلم هایی که در آن ها ساختار و داستان کا...
برای گفتن از هجوم انگار ناخواسته باید آن را با اثر شناخته شده ی پیشین کارگردانش ماهی و گربه مقایسه کنیم. هجوم در تجربه ی فرم روایت خود به ماهی و گربه ...
فیلم هجوم شاید از جهت فرمی و فیلمبرداری نزدیک به فیلمهای پیشین مکری باشد، اما این بار او این قالب فرمی را در فضایی بسیار متفاوت در فیلمش به کار میگ...
خیلی هایمان بعد از خواندن هزار و یک شب و یا مسخِ کافکا بارها به مقوله ی مسخ فکر کرده ایم. به این که در قالب کدام حیوان جا می گیریم و چرا و چطور. خیلی ...
برگ جان ساخته ی ابراهیم مختاری بیش از آن که فیلمی داستانی باشد، فیلمی است مستند و روایتگر جریان ساخت چنین اثری. مولف کوشیده با قرار دادن خطی داستانی د...
آخرین اثر نیکلاس ویندینگ رفن قدم دیگری در کارنامه اوست برای نزدیک شدن بهنوعی سینمای شخصی و البته محجور که فیلم به فیلم فاصلهی بیشتری از سینمای روز و...
پریناز فیلمی است قصه گو با یک روایت ساده ی خطی. آن چه می تواند فیلم را جذاب کند، شخصیت اصلی ماجرا، فرخنده، است که به زیبایی تمام تلف می شود. نمی دانیم...
پرسه در حوالی من ساخته ی غزاله سلطانی فیلمی است زنانه که در سطح می ماند. از همان ابتدا فاصله ای بین مخاطب و شخصیت اصلی، سایه، وجود دارد که توقع می رود...
- 1
- 2
ورود